Bu Blogda Ara

10 Mayıs 2010 Pazartesi

İÇ'ten (uahk)


Gülmeyi öğrendiğimi söylemeliyim, çok gülmeyi. Çok sevmeyi öğrendiğimi söylemeliyim insanları. İstisnasız tüm çocukları sever gibi sevdiğimi yetişkinleri. Gidecek yerim olduğunu bilmenizi isterim yıldızlarda insanlar. Ayla dostluğumuzun sadece mehtaplı gecelerde olmadığını da. Ayın yok olduğu zamanlar var ya hani görmediğimiz, işte o zamanlar çoğunlukla birlikte gezmeye gideriz, kitap okur, şarkı söyler, şiir dinleriz.
Sık sık "Bugün hava güzel diye bağırdı adam" deyip durduğumu gördüğünüzde saçmaladığımı düşünmeyiz. (kelimelerle saçmalamayı çok severim ama bu onlardan değil biliniz) Karabulutların olduğu bir günde bile bugün hava güzel diyen adamın hayata dair bir umudu vardır, bugüne, an'a dair umutları. Bugün hava güzeldir demek bugünü sevmeyi gerektirir. Bugünü hakkını vererek yaşamayı, gülümsemeyi gerektirir, hayal kurmayı, mutlu etmeyi gerektirir, sonra sarılmayı sevdiklerine, sevmediğin yoksa benim gibi tüm insanlara, hem de içten sarılmayı. İçten sarılıyorum size insanlar! hem de öyle içten ki, içinizde gördüğüm güzelliği içime alır gibi, sizi yaşar gibi.

Sonra hatalarımı ve geçmişi sevebilmeyi, onları ait olduğu yerde bırakmayı öğrendiğimi de söylemeliyim. Kabul ettiğimi başıma gelen talihsizlikleri. Dünyanın en büyük sırrını öğrendiğimi itiraf etmeliyim. Herkesin bilmesini istediğimi. "Başıma gelen talihsizlikler" dünyanın en saçma sözüdür. Çünkü insan hayattan ne isterse o başına gelir. Talihsizlikleri çağırmamayı öğrendim en çok. Niyetimi iyi tutmayı öğrendim hayata, olaylara bakışımda. ÖYle çok sevdim ki canımı acıtanları, affetmeyi öğrendim o yüzden. Şimdi başıma gelmesini istediğim şeyleri çağırıyorum aşkla; Dünya'nın en farklı, en yaratıcı düşünen insanlarından olabilirim diyorum, en mutlu insanlarından da olabilirim, hele ki öyle bir hayat yaşarım ki; gülerek ölürken yaşadım Allah'ım! derim.

Şimdilerde gerçeğe ve kendime çok yakın hissediyorum ben'i. Ne istersem başıma geleceğini bildiğim için çok büyük şeyler istiyorum hayattan! Tanımlardan uzaklaştırıyorum kendimi, tüm kalıplardan. Yaratıcılığımı ve hayalgücümü sınırlamaktan Allah'a sığınıyorum ve birgün kimsin? diye soranlara "Sevgi'nin madde haliyim" demek istiyorum. Sonra zaman geliyor soruyorum; peki sen KİMSİN?

4 yorum:

  1. seni sevdiğimi biliyorsun zaten, ama ben yine söylüyorum ki hiç aklından çıkmasın, seni ve senin sözcüklerini seviyorum, aslında onları ayırmak istemem, sen ve senin sözcüklerin bi bütün çünkü, ben de bunu biliyorum.

    YanıtlaSil
  2. ben de seni ve bütün tümleyenlerini, sözlerin, gözlerin, gizlerin, izlerin ne varsa bende seninle ve sana ait seviyorum çok:)

    YanıtlaSil